woensdag, januari 23, 2008

EINDELIJK !!! maar voor hoe lang ?

Geloof me of geloof me niet : vandaag EINDELIJK alles OPTIMAAL !!! Dit wil zeggen : water genoeg want het is winter en er zijn geen leidingen kapot – elektriciteit al bijna het hele jaar (wil zeggen bijna 1 maand) zonder ernstige stroomonderbrekingen – een prachtig weertje zonder regen, want regen betekent ook donder en bliksem, en dàn …haal je gewoon alle elektrische apparatuur uit de stroom - Telefoon weer in orde hahaha, ja de lijn was enkele dagen weg en een automatische dame aan de lijn vertelde me dat hij afgesloten was !! ?? Ik had alle rekeningen stipt betaald, dus ??? Ja we hadden er nooit aan gedacht dat de telefoonrekening op naam van Bahri staat. Die had ergens een foutje gemaakt en was een klein bedragje vergeten te betalen na verhuis (of rekening niet aangekomen – hier heel goed mogelijk). DUS : ALLE rekeningen op zijn naam werden afgesloten – ook de onze ! Maar sinds vanmorgen kan iedereen weer rustig opbellen – en last but not least : den ADSL ! We sukkelden als maanden – is wel normaal dat ik er blijf over zagen – eerst de werken in het dorp met nieuwe lijnen en palen, maar … bij ons bleef het miserie miserie miserie. Inloggen, eventjes internetverbinding en om de 5 àf 10 minuten eruit vallen. Was bijna puudonnozel ! Vorige week kwamen dus 2 stevige mannen onze lijn checken .. alles OK, maar je modem is kapot ! Ja, dat betekent weer een ritje naar Marmaris. We dachten al : is geleverd in juni 2006 en 2 jaar garantie, dat komt goed…. Weer misrekend ! Het winkeltje gezocht en daar vertelden die lieve jongens me dat die modem naar Istanbul moet opgestuurd worden : minstens 3 weken zonder modem (en zonder verbinding). Oplossing ondertussen ? Nieuwe kopen ! Dat is de service en garantie die normaal is in Turkije. Mijne kapotte modem wordt nu opgestuurd en na 3 weken zullen ze me weten te vertellen of het een technische fout is of een fout van de gebruiker. Technische fout : we krijgen een nieuwe (maar hebben ondertussen wel een nieuwe gekocht hé). Fout van de gebruiker (zijnde : wij) : nikske ! Maar wat zouden wij fout hebben kunnen doen ??? Wij hebben dat ding nooit in de afwas gestoken hoor ! Ja, gisteren de nieuwe modem geïnstalleerd en nu hopen we dat we iedereen weer volop mailtjes zal kunnen sturen. En dan denk je even : WAT ZIJN WE VERWEND !!! We wonen in een uithoek van de wereld, we waren Europese normen gewoon : knopje indrukken en alles werkt - kraantje open en er komt water - en liefst zo snel en vlot mogelijk. En toch ... je beseft het mooie ervan niet als het altijd voorhanden is.
We genieten vandaag dus …. van onze OPTIMALE DAG !!
Veel groetjes !!!!!
Hilde en Ali Baba